SHRNUTÍ PODMÍNEK
Internetový obchod na FIZIGO provozuje společnost Sparo s.r.o., se sídlem Ľubochnianska 4, 83104 Bratislava, IČO 46835181, Slovenská republika.
Kontaktovat nás můžete na našem e-mailu.
Jakmile odešlete objednávku prostřednictvím internetového obchodu, bude smlouva uzavřena. Přijetí Vaší objednávky a uzavření smlouvy Vám potvrdíme e-mailem.
Platbu prosím proveďte do 3 dnů od uzavření smlouvy.
Jako spotřebitel můžete od uzavřené smlouvy kdykoli odstoupit, a to až do 14 dnů ode dne převzetí zboží. V úplném znění obchodních podmínek naleznete informace o tom, od kterých smluv nelze odstoupit. My můžeme od uzavřené smlouvy odstoupit kdykoli do okamžiku, kdy od nás zboží převezmete. Po odstoupení od smlouvy nám zboží včetně případných dárků a bonusů, které jsme vám poskytli, vrátíte na vlastní náklady, a to do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Peníze vám vrátíme do 14 dnů od obdržení vráceného zboží. Následně vám sdělíme adresu pro doručení zboží.
Pokud si v našem internetovém obchodě objednáte hmotné zboží, vzniká tím kupní smlouva.
Toto zboží dodáváme pouze do následujících zemí: Belgie, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Irsko, Itálie, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Německo, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko a Švédsko. Vlastníkem zboží se stáváte po jeho převzetí, ne však dříve, než zaplatíte celou cenu v plné výši. Pokud je vám jako spotřebiteli nebo nepodnikatelskému subjektu doručeno poškozené zboží, neprodleně nás o tom informujte. Pokud poškození zjistíte až při přebírání zboží, informujte o něm také dopravce. Pokud je vám poškozené zboží doručeno jako podnikateli, měli byste to řešit s dopravcem.
Pokud nejste podnikatel, máte právo reklamovat vady zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží, případně ve lhůtě delší, je-li uvedena jinde. Jako podnikatel můžete reklamovat vady, které mělo zboží v době přechodu nebezpečí škody na vás, do 6 měsíců, nebo v případě skryté vady do 2 let, od převzetí zboží. Jak přesně reklamovat zboží a co můžete v případě reklamace požadovat, najdete v obchodních podmínkách.
OBECNÁ USTANOVENÍ
1.1 Rozsah platnosti obchodních podmínek. Tyto obchodní podmínky upravují uzavírání smluv mezi námi jako obchodníkem a vámi jako zákazníkem prostřednictvím internetového obchodu a naše i vaše práva a povinnosti vyplývající ze smluv. Obchodní podmínky obsahují také povinné informace. Informace o zpracování osobních údajů naleznete v samostatném dokumentu na našich webových stránkách. Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 23. 2. 2023.
1.2. Používané pojmy: Vymezení pojmů, které se používají v obchodních podmínkách, je uvedeno v čl. V našich obchodních podmínkách používáme následující zkratky:
1.2.1. My, což znamená obchodník, společnost FIZIGO - Sparo s.r.o., se sídlem Ľubochnianska 4, 83104 Bratislava, IČO 46835181, Slovenská republika.
1.2.2:
1.2.2.1. Spotřebitel, kterým je osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání,
1.2.2.2. nepodnikatel, kterým je právnická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání,
1.2.2.3. Podnikatel, kterým je fyzická nebo právnická osoba, která jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
1.2.3. Internetový obchod, tj. naše webové rozhraní umístěné na adrese www.FiziGO.com, kde si můžete prohlédnout naši nabídku a objednat zboží z našeho sortimentu.
1.2.4. e-mail, tj. elektronická pošta, prostřednictvím které nás můžete kontaktovat na e-mailové adrese dostupné na webové adrese našeho internetového obchodu.
1.2.5. Telefon, tj. telefonní číslo, kterým nás můžete kontaktovat na telefonním čísle dostupném na webové adrese našeho internetového obchodu.
1.2.6. Smlouvy, kterými se rozumí kupní smlouvy.
1.3 Vztah obchodních podmínek ke smlouvě. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí všech smluv. Odchylná ustanovení ve smlouvě mají přednost před zněním obchodních podmínek.
1.4 Vztah smlouvy a obchodních podmínek k právním předpisům. Práva a povinnosti neupravené obchodními podmínkami nebo smlouvou se řídí právními předpisy Slovenské republiky, zejména zákonem č. 102/2014 Z. z., občanský zákoník a zákonem č. 250/2007 Z. z., o ochraně spotřebitele, v souladu s právními předpisy Evropské unie, zejména směrnicí 2011/83/EU, o právech spotřebitelů a směrnicí 2000/31/ES, o elektronickém obchodu. V případě rozporu mezi obchodními podmínkami nebo smlouvou a právním předpisem, pokud se nejedná o záležitost, od které se lze dohodou odchýlit, má přednost právní předpis.
1.5 Oddělitelnost ustanovení obchodních podmínek a smluvních ujednání. Pokud se některé ustanovení obchodních podmínek nebo smluvních ujednání stane neplatným, neúčinným nebo se k němu nepřihlíží, není tím dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení obchodních podmínek a smluvních ujednání.
1.6 Vztahy s mezinárodním prvkem. Právní vztahy mezi námi a vámi se v případě mezinárodního prvku řídí slovenským právem a k řešení případných sporů jsou příslušné slovenské soudy. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (Vídeňská úmluva) se nepoužije.
1.7 Způsoby řešení reklamací. Jakékoli stížnosti a spory mezi vámi a námi mohou být řešeny prostřednictvím
1.7.1. Mimosoudně v řízení vedeném Slovenskou obchodní inspekcí (www.soi.sk),
1.7.2. prostřednictvím e-mailu zaslaného na naši e-mailovou adresu.
1.8 Dozorové orgány. Naše činnost podléhá kontrole a dozoru státních orgánů Slovenské republiky, na které je možné se obracet se svými stížnostmi v souladu s právními předpisy upravujícími jejich působnost a pravomoci. Orgány státního dozoru jsou zejména:
1.8.1. Slovenská obchodní inspekce,
1.8.2. živnostenské úřady,
1.8.3. Úřad pro ochranu osobních údajů,
OBJEDNÁVÁNÍ ZBOŽÍ A UZAVÍRÁNÍ SMLUV
2.1 Objednávání zboží. Zboží v našem internetovém obchodě lze objednat přijetím nabídky na uzavření smlouvy, kterou je vystavení zboží v internetovém obchodě, prostřednictvím:
2.1.1. internetového obchodu.
Přijetí naší nabídky se změnou nebo odchylkou není možné a považuje se za protinabídku z Vaší strany.
2.2 Objednávání zboží prostřednictvím internetu. Zboží objednáváte prostřednictvím internetového obchodu tak, že si vyberete nabízené zboží v požadovaném množství, kvalitě a provedení, vložíte zboží do virtuálního košíku, přihlásíte se ke svému uživatelskému účtu nebo si vytvoříte nový uživatelský účet, vyplníte požadované údaje, vyberete způsob doručení a platby a odešlete objednávku pomocí tlačítka "Zaplatit nyní", čímž dojde k uzavření smlouvy. Před odesláním objednávky budete mít možnost zkontrolovat a případně změnit zadané údaje.
2.3 Potvrzení objednávky. Úspěšné přijetí vaší objednávky a uzavření smlouvy vám potvrdíme zasláním e-mailu na vaši e-mailovou adresu, který bude obsahovat:
2.3.1. potvrzení o uzavření smlouvy a jejím obsahu.
V případě neúplné nebo nesprávné objednávky vás vyzveme k jejímu doplnění nebo vás upozorníme na nemožnost uzavření smlouvy.
2.4. Jazyk a zachování smlouvy. Smlouvy se uzavírají v anglickém jazyce. Uzavřené smlouvy budeme uchovávat a na požádání vám umožníme přístup k vaší smlouvě.
UZAVŘENÉ SMLOUVY A JEJICH OBSAH
3.1 Změna a zrušení smlouvy. Uzavřené smlouvy nelze jednostranně měnit ani rušit; lze tak učinit pouze na základě vzájemné dohody nebo pokud to vyžaduje zákon nebo obchodní podmínky.
3.2 Obsah kupní smlouvy. Na základě uzavřené kupní smlouvy jsme povinni dodat vám objednané hmotné zboží a poskytnout vám případné dohodnuté služby dohodnutým způsobem a vy jste povinni zboží převzít a zaplatit nám celkovou cenu, která se skládá z ceny objednaného zboží, ceny platby, ceny dodání zboží a ceny případných dalších objednaných služeb.
3.3 Ochrana duševního vlastnictví. Pokud vám na základě smlouvy dodáváme zboží, které je chráněno právy duševního vlastnictví (zejména autorskými právy, ochrannými známkami, průmyslovými vzory, patenty a užitnými vzory), není součástí smlouvy licence k výkonu práv duševního vlastnictví. Zboží chráněné autorským právem nesmíte jako fyzická osoba používat jinak než pro svou osobní potřebu a jako právnická osoba jinak než pro svou vnitřní potřebu, zejména nejste oprávněni zboží rozmnožovat, dále prodávat, pronajímat nebo jinak zpřístupňovat třetím osobám.
3.4 Slevy a propagační akce. V případě slev nebo jiných marketingových akcí nelze jednotlivé poskytnuté slevy a další výhody kombinovat, není-li uvedeno jinak.
3.5 Dárky a bonusy. Pokud vám byly na základě smlouvy poskytnuty dárky nebo jiné bonusy, děje se tak na základě darovací smlouvy a my neodpovídáme za jejich vady. Existence darovací smlouvy je závislá na existenci hlavní smlouvy a darovací smlouva je uzavřena s odkládací podmínkou zrušení darovací smlouvy v případě ukončení hlavní smlouvy.
3.6 Slevové kupóny a dárkové poukazy. Slevové kupóny a dárkové poukazy lze uplatnit za podmínek sjednaných nebo uvedených na kupónu nebo poukazu. Není-li dohodnuto jinak, lze je uplatnit pouze u nás a doba jejich platnosti je omezena na jeden rok od data vydání u slevových kupónů a jeden rok od data vydání u dárkových poukazů.
PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1 Způsoby platby: Platba kartou je možná pouze v případě, že se jedná o kupón nebo poukázku. Celkovou cenu lze
4.1.1. předem prostřednictvím bezhotovostní platby Shopify Pay.
4.1.2. předem bezhotovostně platební kartou,
4.1.3. předem prostřednictvím bezhotovostního platebního systému PayPal
4.2. Doba pro zaplacení. Celkovou cenu jste povinni uhradit před dodáním zboží, a to podle dohodnutého způsobu platby. Pokud má být celková cena uhrazena před dodáním zboží, jste povinni ji uhradit do 3 dnů od uzavření smlouvy. Má-li být celková cena uhrazena prostřednictvím poskytovatele platebních služeb, je celková cena uhrazena připsáním peněžní částky na náš účet u poskytovatele platebních služeb.
4.3 Elektronické zasílání daňových dokladů. Souhlasíte s tím, že vám vystavíme a zašleme fakturu (daňový doklad) v elektronické podobě na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli při zadávání objednávky.
DODACÍ PODMÍNKY
5.1 Dodání zboží. Zboží podle Smlouvy vám můžeme dodat prostřednictvím našich partnerů. Dodání zboží dle Smlouvy je jednorázovou dodávkou a nejedná se o opakované dodání zboží ve smyslu § 1829 odst. 1 písm. c) občanského zákoníku. Zboží Vám však můžeme nechat doručit přímo naším partnerem, a proto v případě objednávky více druhů zboží může být toto doručeno v několika částech a my nemusíme být uvedeni jako odesílatel příslušné zásilky. Níže uvedené dodací podmínky se vztahují na všechny případné dílčí dodávky.
5.2 Způsoby doručení: V případě, že se jedná o zboží, které je předmětem dodávky, je nutné, aby bylo doručeno do místa určení. Způsoby doručení, které můžete využít, naleznete na příslušné stránce našeho internetového obchodu. Zde
5.3 Omezení při doručování. Zboží dodáváme pouze do následujících zemí:
5.3.1. Belgie, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Irsko, Itálie, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Německo, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko a Švédsko.
5.4 Nabývání vlastnického práva. Vlastníkem zboží, které vám dodáme, se stáváte okamžikem převzetí zboží, ne však dříve, než zaplatíte celou cenu v plné výši.
5.5 Doba dodání. Sjednaná lhůta pro dodání zboží běží od uzavření smlouvy. Pokud má být celková cena zaplacena před dodáním zboží, běží dodací lhůta až od zaplacení celkové ceny. V této lhůtě musí být zboží dodáno na místo určení. Pokud nejste spotřebitelem a zboží má být dodáno na místo určení dopravcem, bude zboží v této době předáno dopravci.
5.6 Převzetí zboží. Zboží musíte převzít v dohodnutém čase a na dohodnutém místě v závislosti na způsobu dodání. Pokud má být zboží dodáno dopravcem, musíte zboží převzít, jakmile dorazí na místo určení. Pokud zboží nepřevezmete, máme právo odstoupit od smlouvy, právo na úhradu nákladů na dodání zboží, pokud nebyly uhrazeny před dodáním zboží, a právo na úhradu skladného za dobu skladování zboží, které končí okamžikem, kdy zboží převezmete, odstoupíte od smlouvy nebo my odstoupíme od smlouvy. Skladovací poplatek činí €1 za každý den, avšak celková výše skladovacího poplatku nesmí přesáhnout cenu uskladněného zboží. Pokud vám zboží znovu doručíme poté, co jste si jej nepřevzali, máme nárok na úhradu nákladů spojených s opětovným doručením.
5.7 Kontrola totožnosti při převzetí zboží. Pokud bylo zboží zaplaceno před dodáním, jsme oprávněni provést dodání zboží s výhradou kontroly totožnosti osoby přebírající zboží na základě dokladu totožnosti.
5.8 Poškození zboží při přepravě spotřebitelem nebo osobou, která není spotřebitelem. Jste-li spotřebitel nebo nepodnikatel, přechází na vás nebezpečí škody na zboží okamžikem převzetí zboží. V případě, že vám bude zboží doručeno poškozené, jste povinni nás o tom neprodleně a přednostně informovat:
5.8.1. e-mailem na naši e-mailovou adresu,
5.8.2. telefonicky na naše telefonní číslo.
Pokud zjistíte poškození zásilky při převzetí zboží, jste povinni o poškození informovat nejen nás, ale i dopravce při převzetí zboží. Můžete požádat dopravce o rozbalení poškozené zásilky před jejím převzetím, a pokud zjistíte, že zboží bylo poškozeno, nejste povinni je od dopravce převzít.
5.9 Poškození zboží při přepravě obchodníkem. Jste-li podnikatel a zboží má být dodáno dopravcem, přechází na vás nebezpečí škody na zboží okamžikem předání zboží dopravci. Pokud dojde k poškození zboží po přechodu nebezpečí škody, neneseme za něj odpovědnost a poškození zboží nemá vliv na vaši povinnost zaplatit celkovou cenu a na vaši povinnost zboží převzít. V případě, že vám bude zboží doručeno poškozené, musíte tuto škodu neprodleně uplatnit u dopravce.
5.10 Balení zboží. Není-li dohodnuto jinak, bude Zboží zabaleno způsobem vhodným pro jeho uchování a ochranu.
PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
6.1 Obecné odstoupení od smlouvy. Odstoupením od uzavřené smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou povinny vrátit si vše, co si na základě zrušené smlouvy poskytly. Odstoupením od smlouvy se ruší i darovací smlouva na ní závislá. Právo odstoupit od smlouvy lze uplatnit za podmínek stanovených v obchodních podmínkách nebo v případech stanovených zákonem.
6.2 Naše právo na odstoupení od smlouvy. Máme právo odstoupit od uzavřené smlouvy kdykoli ode dne uzavření smlouvy do doby, než od nás zboží převezmete, a to z následujících důvodů:
6.2.1. vyčerpání zásob objednaného zboží,
6.2.2. nepřevzetí zboží,
6.2.3. zneužití našeho online objednávkového systému,
6.2.4. uvedení nesprávných údajů při objednávání zboží,
6.2.5. objednání zboží za cenu výrazně nižší, než je cena obvyklá, pokud bylo zboží za tuto cenu nabízeno v důsledku chyby nebo omylu našeho internetového obchodu,
6.2.6. jiné důvody zvláštního zřetele hodné.
6.3. Zákonné právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy. Jste-li spotřebitelem, máte právo odstoupit od uzavřené smlouvy do 14 dnů ode dne, kdy jste
6.3.1. převzetí zboží, v případě kupní smlouvy,
6.3.2. převzetí poslední dodávky zboží, v případě smlouvy zahrnující několik druhů zboží nebo dodání několika částí,
6.3.3. převzetí první dodávky zboží v případě smlouvy o pravidelně se opakujících dodávkách zboží,
6.3.4. uzavření smlouvy, jedná-li se o jinou smlouvu.
6.4. Nemožnost odstoupení od smlouvy. Nemáte právo odstoupit od smlouvy:
6.4.1. na dodávku zboží, které bylo upraveno na míru pro vás nebo pro vaši osobu,
6.4.2. na dodávku zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyjmuto a z hygienických důvodů jej nelze vrátit,
6.4.3. za dodání zboží podléhajícího rychlé zkáze nebo zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
6.4.4. za poskytnutí služeb, pokud byly provedeny s Vaším předchozím souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy,
6.4.5. ostatní, pokud tak stanoví právní předpisy.
6.5 Způsob odstoupení od smlouvy. Pokud máte právo na odstoupení od smlouvy a chcete od smlouvy odstoupit, můžete tak učinit jednostranným právním jednáním doručeným nám, nejlépe vyplněním vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy, který je přílohou obchodních podmínek, a jeho zasláním e-mailem na naši e-mailovou adresu.
6.6 Zachování lhůty. Jste-li spotřebitel, postačí k dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy, pokud nám odstoupení od smlouvy odešlete v poslední den lhůty pro odstoupení od smlouvy.
6.7 Vrácení zboží po odstoupení od smlouvy. Odstoupíte-li od smlouvy, musíte nám zboží vrátit na vlastní náklady do 14 dnů od doručení odstoupení, nejlépe
6.7.1. Zasláním zboží na adresu, kterou jsme vám sdělili v průběhu reklamačního řízení. Zboží nám musíte vrátit nepoškozené, neznečištěné, neopotřebované a nejevící známky používání, včetně veškerého příslušenství a dokumentace, v původním obalu. Rovněž nám musíte vrátit veškeré dárky a bonusy, které jste obdrželi na základě zrušené smlouvy.
6.8 Vrácení peněz po odstoupení od smlouvy. Pokud jako spotřebitel odstoupíte od smlouvy, vrátíme vám zaplacené peníze do 14 dnů od doručení odstoupení od smlouvy, ne však dříve, než nám zboží vrátíte nebo předložíte doklad o tom, že nám bylo zboží zasláno. Zaplacené náklady na doručení vám vrátíme pouze ve výši nejlevnějšího srovnatelného způsobu doručení, který nabízíme. Pokud se hodnota vráceného zboží sníží v důsledku jiné manipulace než té, která je nezbytná k seznámení se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností, bude vrácená částka snížena o částku, o kterou se snížila hodnota zboží. Finanční prostředky vám vrátíme stejným způsobem, jakým jsme je od vás obdrželi, nebo jiným způsobem, na kterém se dohodneme, za předpokladu, že vám nevzniknou další náklady.
NÁROKY SPOTŘEBITELŮ A NESPOTŘEBITELŮ Z VAD ZBOŽÍ
7.1 Rozsah působnosti: V případě, že se jedná o vadu zboží, která je předmětem reklamace, je možné, že se jedná o vadu zboží, která je předmětem reklamace. Tento oddíl Podmínek se na vás vztahuje pouze v případě, že jste spotřebitel nebo nespotřebitel, a upravuje naši odpovědnost za vady Zboží.
7.2 Záruční doba. Záruční doba činí 24 měsíců.
7.3 Naše odpovědnost za vady zboží. Odpovídáme vám za to, že zboží je při převzetí a během záruční doby bez vad. Zejména odpovídáme za to, že zboží
7.3.1. má vlastnosti, na kterých jsme se dohodli, a v případě, že k dohodě nedošlo, takové vlastnosti, které jsme my nebo výrobce popsali nebo které jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě provedené reklamy,
7.3.2. se hodí k účelu, který uvádíme, nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
7.3.3. odpovídá svou kvalitou nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, pokud byla kvalita nebo provedení určeno odkazem na smluvený vzorek nebo předlohu,
7.3.4. je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
7.3.5. je v souladu s požadavky právních předpisů.
7.4 Rozšířená záruka za jakost. Pokud je na prodávaném zboží, jeho obalu, v návodu přiloženém ke zboží, v reklamě nebo ve smlouvě uvedena doba, po kterou lze zboží nebo jeho část používat, delší než záruční doba, odpovídáme vám po uplynutí záruční doby za to, že
7.4.1. Zboží nebo jeho část jsou způsobilé pro svůj obvyklý účel,
7.4.2. si zboží nebo jeho část zachová své obvyklé vlastnosti.
Doba prodloužené záruky za jakost začíná běžet současně se záruční dobou. Prodlouženou záruku za jakost poskytujeme na určité zboží pouze tehdy, je-li u zboží výše uvedenými způsoby stanovena záruční doba.
7.5 Omezení odpovědnosti. Neneseme vůči vám odpovědnost
7.5.1. Za zboží prodané za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána,
7.5.2. za opotřebení způsobené běžným používáním zboží,
7.5.3. v případě použitého zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou mělo zboží při jeho převzetí,
7.5.4. pokud jste před převzetím zboží věděli, že má vady,
7.5.5. pokud jste vadu způsobili.
7.6 Lhůta pro uplatnění práva. Jste povinni si zboží co nejdříve prohlédnout a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Právo z odpovědnosti za vady zboží jste povinni uplatnit u nás bez zbytečného odkladu, co nejdříve poté, co jste mohli vady zjistit, a to v záruční době nebo v prodloužené záruční době za jakost. V opačném případě Vaše právo z odpovědnosti za vady zboží zaniká a nevzniká Vám nárok na náhradu škody.
7.7 Vaše práva v případě vady zboží. Pokud má zboží vady, máte právo na:
7.7.1. na bezplatné odstranění vady,
7.7.2. není-li možné vadu odstranit nebo zboží či jeho část vyměnit, na odstoupení od smlouvy,
7.7.3. na přiměřenou slevu z kupní ceny.
7.8 Vaše práva v případě vady použitého zboží. 7.8. Má-li prodané zboží vadu nebo prodané použité zboží vadu, máte právo:
7.8.1. na bezplatné odstranění vady,
7.8.2. na přiměřenou slevu z kupní ceny,
7.8.3. není-li odstranění vady ani sleva z kupní ceny možná, na odstoupení od smlouvy.
7.9 Vaše práva v případě opakovaného nebo vícenásobného výskytu vady zboží. Pokud nemůžete zboží řádně užívat z důvodu opakovaného výskytu stejné vady po opravě nebo z důvodu více vad, máte právo dle své volby na
7.9.1. na dodání nového zboží nebo výměnu součásti, to se však nevztahuje na zboží prodané s vadou nebo na použité zboží,
7.9.2. na přiměřenou slevu z kupní ceny,
7.9.3. na odstoupení od smlouvy.
Za opakovaný výskyt vady se považuje, pokud se stejná vada vyskytne na zboží po nejméně dvou předchozích opravách. Za vícenásobný výskyt vady se považuje současný výskyt alespoň tří vad, z nichž každá samostatně brání užívání zboží.
7.10. Nemožnost požadovat odstoupení od smlouvy a dodání nového zboží. Pokud nemůžete vrátit zboží ve stavu, v jakém jste jej obdrželi, nemůžete odstoupit od smlouvy ani požadovat dodání nového zboží. To neplatí,
7.10.1. Pokud došlo ke změně stavu v důsledku kontroly, při níž byly zjištěny vady zboží,
7.10.2. pokud jste zboží používali před zjištěním vady,
7.10.3. pokud jste svým jednáním nebo opomenutím nezpůsobili nemožnost vrátit zboží v nezměněném stavu nebo
7.10.4. pokud jste zboží před objevením vady prodali, spotřebovali nebo pokud jste zboží při běžném užívání změnili; pokud se tak stalo pouze částečně, vrátíte nám to, co ještě můžete vrátit, a zbytek nám nahradíte v rozsahu, v jakém jste měli z užívání zboží prospěch.
7.11 Způsob uplatnění reklamace. V případě, že chcete uplatnit své právo z odpovědnosti za vady, je nejvhodnějším způsobem, jak tak učinit:
7.11.1. zasláním zboží na adresu, kterou vám sdělíme v průběhu řízení,
7.11.2. pokud je na záručním listu nebo jiném dokladu, na obalu zboží nebo v našem internetovém obchodě uvedena jiná osoba určená k uplatnění odpovědnosti za vady, u této osoby.
7.12. Údaje o reklamaci. Zboží nám musí být předáno ve stavu, který nám umožní posoudit oprávněnost reklamace, zejména nesmí být zboží předáno nepřiměřeně znečištěné. Při uplatnění reklamace musíte:
7.12.1. předložit doklad o tom, že zboží bylo zakoupeno u nás,
7.12.2. uvést, jakou vadu reklamujete a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Požadovaný způsob vyřízení reklamace nelze bez našeho souhlasu dodatečně měnit.
7.13. Vyřízení reklamace. Jste-li spotřebitel, bude vaše reklamace vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jste-li nepodnikatel, bude vaše reklamace vyřízena bez zbytečného odkladu. O vyřízení reklamace budete v této lhůtě vyrozuměni a zboží vám bude vráceno stejným způsobem, jakým nám bylo předáno při podání reklamace. Pokud nebude reklamace vyřízena včas, máte právo odstoupit od smlouvy. Pokud bude vaše reklamace uznána, záruční doba a prodloužená doba záruky za jakost se prodlouží o dobu, kterou nám trvalo vyřízení vaší reklamace.
7.14. Náhrada nákladů na reklamaci. V případě reklamace máte nárok na náhradu nezbytných nákladů, které byly účelně vynaloženy při uplatnění vašeho práva z odpovědnosti za vady výrobku. V případě zamítnutí reklamace máme nárok na úhradu nezbytných nákladů, které nám vznikly v souvislosti s vrácením vašeho zboží.
7.15. Potvrzení o uplatnění reklamace. Při uplatnění práva z odpovědnosti za vady výrobku Vám vystavíme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je předmětem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete, potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
REKLAMACE VAD ZBOŽÍ U OBCHODNÍKA
8.1 Rozsah působnosti. Tato část obchodních podmínek se na vás vztahuje pouze v případě, že jste podnikatel, a upravuje naši odpovědnost za vady zboží.
8.2 Naše odpovědnost za vady zboží. Zboží vám dodáme v dohodnutém množství, kvalitě a provedení. Pokud kvalita a provedení nejsou dohodnuty, dodáme vám zboží v kvalitě a provedení odpovídajícím účelu uvedenému ve smlouvě; v opačném případě pro obvyklý účel. Pokud je množství uvedeno pouze přibližně, určíme přesné množství. Pokud má zboží v okamžiku přechodu nebezpečí škody na vás vady, neseme za ně odpovědnost. To neplatí, pokud se jedná o vadu, kterou lze při běžné péči zjistit v době uzavření smlouvy.
8.3 Dodatečná záruka pro podniky. Neposkytujeme dodatečnou záruku za jakost a neodpovídáme za vady zboží, které se vyskytnou po přechodu nebezpečí škody na vás.
8.4 Omezení odpovědnosti. Neneseme vůči vám odpovědnost
8.4.1. Za zboží prodané za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána,
8.4.2. za opotřebení způsobené běžným používáním zboží,
8.4.3. v případě použitého zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou mělo zboží při jeho převzetí,
8.4.4. za vady zboží, pokud to vyplývá z jeho povahy, zejména v případě zboží podléhajícího rychlé zkáze,
8.4.5. za vady zboží, pokud jste o nich věděli před převzetím zboží,
8.4.6. za vady zboží, pokud jste je způsobili.
8.5 Lhůta pro uplatnění práva. Jste povinni si zboží co nejdříve prohlédnout a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Právo z odpovědnosti za vady zboží jste povinni uplatnit u nás bez zbytečného odkladu, co nejdříve poté, co jste mohli vady zjistit. Nejpozději lze právo uplatnit do 6 měsíců, v případě skryté vady do 2 let ode dne, kdy jsme vám zboží doručili. V opačném případě vaše právo z odpovědnosti za vady zboží zanikne a nebude vám přiznáno.
8.6 Vaše práva v případě podstatného porušení smlouvy. Pokud vada představuje podstatné porušení smlouvy, máte právo:
8.6.1. na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží,
8.6.2. na odstranění vady opravou zboží,
8.6.3. na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo
8.6.4. odstoupit od smlouvy.
Za podstatné porušení smlouvy se považuje dodání zboží s vadou, o které jsme v době uzavření smlouvy museli vědět, že kdybyste ji předvídali, smlouvu byste s námi neuzavřeli; v ostatních případech se porušení smlouvy považuje za nepodstatné. Pokud nás na zvolené právo neupozorníte, máte stejná práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy.
8.7 Vaše práva v případě nepodstatného porušení smlouvy. Pokud bude vada nepodstatným porušením smlouvy, máte právo na:
8.7.1. na odstranění vady,
8.7.2. na přiměřenou slevu z kupní ceny.
. Pokud nás o zvoleném právu neinformujete, můžeme vadu odstranit opravou zboží, dodáním nového zboží nebo dodáním toho, co jsme nedodali. Zvolené právo nemůžete bez našeho souhlasu později změnit.
8.8 Nemožnost požadovat odstoupení od smlouvy a dodání nového zboží. Pokud nemůžete vrátit zboží ve stavu, v jakém jste ho obdrželi, nemůžete odstoupit od smlouvy ani požadovat dodání nového zboží. To neplatí,
8.8.1. Pokud došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky, při níž byly zjištěny vady zboží,
8.8.2. pokud jste zboží používali před zjištěním vady,
8.8.3. pokud jste svým jednáním nebo opomenutím nezpůsobili nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu nebo
8.8.4. pokud jste zboží před objevením vady prodali, spotřebovali nebo pokud jste zboží při běžném užívání změnili; pokud se tak stalo pouze částečně, vrátíte nám to, co ještě můžete vrátit, a zbytek nám nahradíte v rozsahu, v jakém jste měli z užívání zboží prospěch.
8.9 Způsob reklamace. V případě, že budete chtít uplatnit své právo z odpovědnosti za vady, můžete tak učinit:
8.9.1. zasláním zboží na adresu, kterou vám sdělíme v průběhu řízení,
8.9.2. pokud je na záručním listu nebo jiném dokladu, na obalu zboží nebo v našem internetovém obchodě uvedena jiná osoba určená k uplatnění odpovědnosti za vady, u této osoby.
8.10 Náležitosti reklamace. Zboží nám musí být předáno ve stavu, který nám umožní posoudit oprávněnost reklamace, zejména nesmí být zboží předáno bezdůvodně znečištěné. Při uplatnění reklamace musíte:
8.10.1. prokázat, že zboží bylo zakoupeno u nás,
8.10.2. uvést, jakou vadu reklamujete a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Požadovaný způsob vyřízení reklamace nelze bez našeho souhlasu dodatečně měnit.
8.11 Vyřízení reklamace: Reklamace se vyřizuje na základě písemné žádosti zákazníka. Vaše reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu. Zboží vám bude vráceno stejným způsobem, jakým nám bylo předáno při uplatnění reklamace. V případě uznání Vaší reklamace se doba pro uplatnění Vašich práv z odpovědnosti za vady prodlužuje o dobu, kterou nám trvalo vyřízení Vaší reklamace.
8.12 Náhrada nákladů na reklamaci. Pokud je vaše reklamace uznána, máte nárok na náhradu nezbytných nákladů, které byly účelně vynaloženy při uplatňování vašich práv z odpovědnosti za vady výrobku. Pokud je reklamace zamítnuta, máme nárok na náhradu nezbytných nákladů, které nám vznikly v souvislosti s vrácením vašeho zboží.